FANDOM

A tak... Byle fiolka i po kłopocie! Pytanie, co w zamian?

—Oceana do jednej ze znajomych

Oceana McNamara
Uczeń Ever After High
Oceana ID
Rodzice Morska Wiedźma
Historia rodziców „Mała Syrenka”
Urodziny 22 marca.
Współlokator Harridan McNamara
Strona Buntownicy - nie mogłabym siedzieć w głębinach sama przez całe życie!
Pragnienie Raz na jakiś czas wybrać się na rejs!
Zdolność Potrafię, kiedy chcę, zamieniać ogon na nogi. Bardzo przydatne, prawda?
Romans Nie zakochałam się w nikim, ale myślę, że kiedyś to nastąpi!
Przeklęty moment Pewnego dnia stłukłam fiolkę z głosem Małej Syrenki... Musiałam cały dzień łapać go - a w morzu to nie takie łatwe. Jednak udało mi się - ale byłam bajkoszmarnie zmęczona.
Ulubiony przedmiot Historia Złych Zaklęć - może i opowiadam się po stronie buntowników, ale w końcu jestem córką Morskiej WIEDŹMY. Interesuję się takimi rzeczami!
Nielubiany przedmiot Muzyka. Nie mam ani głosu, ani drygu do gry, po prostu jest... nie dla mnie!
Przyjaciele Scarlet Crow & Cara Lebed'

Nic z tego koleś! Schowałam w nim ostrygę. Chyba nie chcesz stracić palca?

Oceana McNamara - Nastoletnia córka Morskiej Wiedźmy z baśni pt. "Mała Syrenka". W konflikcie przeznaczeń, Oceana opowiada się po stronie Buntowników. Dziewczyna uzasadnia swoją decyzję tym, że nie mogłaby spędzić całego życia sama w morskich głębinach. Oceana jest bardzo towarzyską osobą, otacza się równie towarzyskimi osobami. Można z całą pewnością powiedzieć, że dziewczyna ma w sobie coś z egoistki - nigdy nie działa na swoją szkodę, a przy tym jest materialistką. Bardzo często przysługi wykonuje jedynie jeśli dostanie coś w zamian. Jest mistrzynią negocjowania i potrafi wydobyć istotne dla siebie informacje.

Wygląd

Oceana jest wysoką dziewczyną o wysportowanej sylwetce. Jej cera jest delikatnie blada, gdzieniegdzie pokryta morskimi łuskami, paznokcie ma niesamowicie ostre oraz przycięte w szpic. Tęczówki Oceany mają barwę morskiej toni, brwi dziewczyny są czarne, a naturalnie grube, pofalowane włosy mają barwę turkusu. We włosach dziewczyny często można zauważyć a to rozgwiazdy, a to morskie perły. Dziewczyna potrafi zmienić nogi na syreni ogon barwy swoich włosów, z ciemno brązową płetwą.

Osobowość

Oceana jest pogodną optymistką garnącą się do ludzi. Nie lubi samotności - uwielbia rozmawiać, nawet o niczym i przebywać w towarzystwie przyjaciół. 

Zdarza się, że jest zwyczajnie wredna, aczkolwiek jedynie dla nieprzyjaznych sobie osób. Bywa leniwa, a prace często odkłada w czasie, mimo tego zależy jej na nauce i uczy się dość dobrze. Nie zawsze dotrzymuje obietnic, gdyż nie zawsze są one dla niej korzystne. To z kolei świadczy o ziarnku egoistki w jej sercu.

Chociaż Oceana uwielbia się śmiać, i często to robi, to sekretów nie zdradza i nie wyśmiewa swoich bliskich. Uwielbia pływać w morzu i przyjaźni się z morskimi stworzeniami - delfinami czy rybami na rafach koralowych. 

McNamara wprost uwielbia się targować, chociaż i tak zawsze zyskuje większą korzyść. Dziewczyna ma żyłkę do różnych układów. Idealnie nadawałaby się na morską wiedźmę, gdyby tylko nie musiała spędzić życia w samotności.

Często rozważa przejście na stronę Szlachetnych, jednak za każdym razem od tej decyzji odciąga ją myśl o wiecznej samotności. Dziewczyna czasami jest marudna i humorzasta. Rzadko płacze, częściej wybucha złością, z różnych, nawet najgłupszych powodów.

Relacje

Rodzina

Oceana, córka Morskiej wiedźmy nie ma złych relacji z mamą. Darzy ją szacunkiem oraz miłością, aczkolwiek nie chce iść w jej ślady. Choć Oceana pasjonuje się magią i eliksirami, to nie dałaby rady żyć w samotności, a tego wymaga jej Baśniowe przeznaczenie. Dziewczyna posiada młodszą siostrę imieniem Harridan, z którą dzieli komnatę w dormitorium. Siostra Oceany nie przepada za nią, zaś Oceanie Harridan jest zwyczajnie obojętna.

Przyjaciele

Oceana zaprzyjaźniła się z Carą. Dziewczyny po raz pierwszy spotkały się podczas lekcji, gdzie trafiły do wspólnego projektu chemicznego. Dzięki wiedzy Oceany oraz cierpliwości Cary uzyskały wysoką ocenę. Znalazły wspólny język i tak po jakimś czasie zostały przyjaciółkami. Bliska sercu Oceany jest także Scarlet Crow.

Wrogowie

Oceana nie przepada za Raven Queen. Głównie dlatego, że dziewczyna uważa, iż Raven za bardzo stara się upodobnić do "dobrych" postaci z baśni, tym samym okazując brak szacunku swojej rodzinie. Za Oceną nie przepada córk Majora Miętówki - Minthy Candy.

Zwierzę

Oceana posiada ośmiorniczkę imieniem Ollilaj. Zwierzak zwykle przesiaduje w szklanym akwarium na biurku Oceany w dormitorium.

Niezapomniane cytaty

Krawiec kraje ile mu materiału styka.
Twoja głupota jest najwidoczniej tak nieskończona jak morska otchłań.
Wiesz, nawet ryby są stadnymi...stworzeniami...

Po czym ją rozpoznać?

  • We włosach Oceany często można zauważyć przeróżne skarby morza - rozgwiazdy, perełki czy wodorosty.
  • Jej skóra jest delikatnie pokryta łuskami.
  • Ma bardzo donośny oraz ochrypnięty głos.

Zdolności

Dziewczyna, jako córka Morskiej wiedźmy zna się na magii, kojarzy wiele receptur na mikstury nanie mal każdą dolegliwość. Oceana potrafi rzecz jasna oddychać pod wodą (nawet w "ludzkiej" postaci), a także doskonale pływać oraz nurkować. Dziewczyna w dowolnej chwili swoje nogi może zmienić na rybi ogon zakończony ostrą płetwą. Rozumie także mowę morskich stworzeń.

Zainteresowania

Eliksiry i chemia

Oceana na chemii zna się jak mało kto. Potrafi korzystać z darów natury, by tworzyć przeróżne mikstury na każdą okazję. Dziewczyna często "sprzedaje" swoje dzieła i jak dotąd, nikt się nie skarżył na jej pracę. Oceana jest piątkową uczennicą z czarochemii.

Buntowniczka- Oceana, chociaż lubi czary, zaklęcia i eliksiry,
Result rebels
to nie mogłaby spędzić życia w samotności w głębinie. Nie lubi tego uczucia i zawsze chce, aby ktoś był z nią w danej chwili. Dlatego też opowiada się po takiej, a nie innej stronie. Stworzenia morskie nie byłyby w stanie zaspokoić jej potrzeb - ona musi z kimś rozmawiać, wynurzać się na powierzchnię... Fakt, że musiałaby odebrać komuś głos, czy zawrzeć nieczysty układ wcale nie stanowi dla dziewczyny problemu.

Zajęcia

  • Podstawy nikczemności.
  • Historia złych zaklęć.
  • Czarochemia.
  • Muzyka.
  • Koronomatematyka.
  • Czarografia.
  • Magio-logia.
  • Tresura i dbanie o zwierzęta.
  • Podstawy siania terroru.

Ciekawostki

  • Postać pierwotnie nazywała się Henrietta Havenksen i należała do Halaszki454, która adoptowała ją od Amity.Gala.
  • Nazwisko zawdzięcza Liściowi.
  • Jej imię pochodzi od słowa "Ocean", zaś nazwisko można przetłumaczyć jako coś związanego z wodą morską.

Klasyczna Baśń

220px-Vilhelm Pedersen-Little mermaid
Mała syrenka
 (duń. Den lille Havfrue) – baśń Hansa Christiana Andersena o syrenie, która zakochała się w człowieku, który był księciem. Opowiadanie to zostało opublikowane po raz pierwszy w 1837 roku.

Król mórz miał sześć córek, z których najpiękniejszą była najmłodsza. Jak przystało na morskie księżniczki, zamiast nóg miały rybie ogony. Ich wychowaniem zajmowała się matka króla, jako że był on wdowcem. Babka obiecała im, że każda z nich, kiedy skończy 15 lat, będzie mogła wynurzyć się z morza i zobaczyć przepływające okręty, ludzi oraz miasta, w których żyli. Co roku jedna z księżniczek wyruszała z królestwa, przynosząc z wyprawy swoją opowieść o świecie.

Aż przyszedł czas, kiedy najmłodsza z sióstr mogła również opuścić głębiny. Na powierzchni morza kołysał się statek, na którym ujrzała pięknego księcia. Nad ranem burza zmiotła statek wraz z załogą. Syrenka uratowała księcia, z nieprzytomnym przepłynęła do nieznanego kraju, pozostawiając go na brzegu przypałacowego ogrodu, do czasu, aż udzieliła mu pomocy przechodząca tamtędy dziewczyna.

Od tej pory zmieniło się życie małej syrenki. Posmutniała, cały czas rozmyślała o księciu, przesiadywała w podwodnym ogrodzie przy posągu, który przypominał jej księcia lub podpływała w to samo miejsce, aby znów go ujrzeć. Nie chciała się pogodzić z myślą, że jak inne syreny, kiedyś zamieni się w morską pianę, chciała zostać człowiekiem. Babka powiedziała jej, że jest to możliwe tylko wtedy, jeśli książę pokocha ją i poślubi.

Mała syrenka wiedziała, że nie może żyć wśród ludzi z syrenim ogonem. Stara wiedźma zamieniła go na nogi, ale za cenę jej głosu, który uchodził za najpiękniejszy wśród wszystkich syren – obcięła małej syrence język. Niema, ale za to niezwykle piękna, poruszająca się z niespotykanym wdziękiem i lekkością, choć każdy krok sprawiał jej wielki ból, wyruszyła do zamku księcia.

Książę traktował ją jak siostrę, rozpamiętując wciąż nieznajomą z dalekiego kraju, która w jego mniemaniu uratowała mu życie. Kiedy przyszło mu się ożenić, zgodnie z wolą ojca, szczęśliwym zrządzeniem losu wybranką okazała się owa dziewczyna. Na zaślubiny książę zabrał również swoją ulubioną przyjaciółkę, małą syrenkę. Syrenka przeżywała wielki dramat: nie tylko traciła księcia, wraz z jego miłością traciła nieśmiertelność. Otrzymała ostatnią szansę powrotu do rodzinnego królestwa, jeśli zabije księcia.

Nie potrafiła tego zrobić, szczęście ukochanego było dla niej najważniejsze, zrozpaczona skoczyła do morza. Ale pochwyciły ją córy powietrza, które również jak syreny nie mają duszy, ale przez dobre uczynki mogą na nią zasłużyć. Niewidzialne zamieszkują w domach, gdzie są małe dzieci. Jeśli sprawiają one swoim rodzicom radość, Bóg odlicza im jeden rok z trzystu lat.

Galeria

Od innych

Meta TimeLine

  • 20.02.2015r. - postać podarowana od Galaxy i zapisana w kleksach Halszki454.
  • 24.02.2015r. - początek strony; wygląd, charakter, tabela, strona po której się opowiada i zalążek postaci.
  • 31.01.18 - postać trafia pod opiekę Rochi mouscedes.